Entrades

Nou programa dels cursos d’estiu 2026!

Amb la calor de finals de maig, a l’Ateneu també ha arribat el nou programa de cursos i tallers d’estiu de l’Ateneu Santcugatenc!

El proper divendres 29 de maig s’obriran les inscripcions, tant presencials com en línia, per als cursos i tallers que tindran lloc de l’1 al 24 de juliol i del 7 al 25 de setembre.

Aquest juliol continuem amb una programació ben completa de cursos de tota mena: Infants i Joves, Benestar, Idiomes, Fotografia, Formació, Dansa, Narrativa i Literatura, Art i Creativitat, Hort i Bricolatge, Informàtica, Cuina… I, com sempre, hi trobareu novetats per a tots els gustos, com ara Twerk, Sashiko o el taller de cuina Pica-pica a la fresca.

També ja es pot consultar la programació cultural prevista per al mes de juliol, amb exposicions a la Sala d’Actes, al Pati de l’Ateneu i a l’Espai de Trobada; el cicle de cinema documental El Món a la Fresca i dos concerts de La Cambra a la Fresca, entre moltes altres propostes.

D’altra banda, al setembre oferirem cursos de Pilates, Ioga Hatha, Ioguilates i Ioga Salut per reprendre els bons hàbits després de l’estiu.

A partir de divendres, el programa de mà serà al carrer perquè tothom qui vulgui se’l pugui endur a casa. Afanyeu-vos i no us quedeu sense plaça!

Testimonis sense tabús: Parlem del llibre “Ioga”

Entrada gratuïta. Necessària inscripció prèvia per acudir presencialment a www.ateneu.cat/inscripcions
L’activitat es podrà seguir també en directe al nostre canal de Youtube Ateneu Santcugatenc.

 

A través dels tallers de lectura de l’Espai de Lleure i el cicle de Testimonis sense tabús, volem presentar el dijous 26 de maig a les 19 h a la sala d’actes de l’Ateneu el llibre i la narració en primera persona d’una crisi depressiva. Un llibre enlluernador que trenca motlles i cotilles de gènere; una nova fita d’Emmanuel Carrère que té com a títol Ioga.L’Espai de Lleure proposa aquestes lectures que reflecteixen testimonis des de l’estigma que ens apropen a altres mirades sobre salut mental o benestar emocional. A diferència de les edicions anteriors, la del dijous 26 no serà una presentació amb l’autor, sinó que ens acostarem a la depressió i a la bipolaritat amb la col·laboració del doctor Josep Manel Santos que, a partir del llibre Ioga, ens facilitarà la seva comprensió.

Aquest llibre que no és cap manual de ioga, i tampoc un llibre d’autoajuda. Ioga és la narració sense embuts de la profunda depressió que va dur l’autor a ser diagnosticat amb un trastorn bipolar i hospitalitzat durant quatre mesos. I sí, en gran part també parla de ioga i de meditació, que l’escriptor practica des de fa vint anys. El resultat és l’expressió descarnada de les flaqueses i els turments humans, una immersió en els abismes personals mitjançant l’escriptura que donaran per reflexionar conjuntament durant aquesta trobada.

En acabar l’acte, podreu adquirir el llibre a la taula que hi posarà la llibreria Paideia.