L’Ateneu, l’Ajuntament i la XCS estrenen nous Mercat de Pagès a diversos barris de la ciutat

Compartim la nota de premsa que va publicar ahir l’Ajuntament de Sant Cugat sobre els propers Mercats de Pagès que es faràn a diversos barris de Sant Cugat.

Aquest dissabte, 18 de setembre, arrenca el Mercat de Pagès de Volpelleres i fins a finals de desembre se’n faran també a les Planes, Mira-sol i el Centre Est

La iniciativa es fa amb la col·laboració de l’Ateneu Santcugatenc i la Xarxa de Consum Solidari

Sant Cugat tindrà els propers mesos 4 nous mercats de pagès i producte de proximitat. La iniciativa sorgeix dels Pressupostos Participatius 2020-21 als districtes del Centre Oest, Centre Est, Mira-sol i les Planes, i entronca també amb el Pla d’Acció de l’Emergència Climàtica, que aposta per una transició alimentària cap al consum de productes de temporada, ecològics i de proximitat. L’objectiu de la iniciativa, per tant, és acostar aquests productes als barris i al mateix temps, generar nous espais de trobada i de convivència.

Elena Vila, tinenta d’alcaldia de Comerç: “esperem que el nou mercat de pagès a Volpelleres, Mira-sol, les Planes i Centre Est esdevingui un punt de trobada i dinamització als barris. Un impuls del comerç de proximitat que ens oferirà una compra amable de productes tradicionals i de qualitat”. 

Marco Simarro, regidor de Participació i Barris: “Aquestes propostes sorgeixen d’un procés participatiu molt treballat i on la població ha posat de relleu la importància d’afrontar l’emergència climàtica. El veïnat està compromès i cada cop més vol fer un consum saludable, responsable i sostenible”.

En el cas del Centre Oest, a més, s’aposta per fer el mercat de pagès a dins del Mercat de Volpelleres amb la voluntat de donar a conèixer i potenciar l’equipament , una demanda sorgida també dels Pressupostos Participatius. Els mercats de pagès als diferents barris s’organitzen amb la col·laboració de l’Ateneu Santcugatenc i la Xarxa de Consum Solidari, dues entitats que ja tenen experiència en l’organització i dinamització de mercats similars.

 

Calendari de Mercats de Pagès als barris:

CENTRE OEST:

  • Es farà els dissabtes 18 de setembre, 2 d’octubre, 6 de novembre i 18 de desembre, de 9 a 14 h, a dins del Mercat de Volpelleres.

LES PLANES:

  • Es farà els dissabtes 16 d’octubre, 20 de novembre i 11 de desembre, de 9 a 14 h a l’Espai Pere Grau.

MIRA-SOL:

  • Començarà el dissabte 16 d’octubre i es farà tots els dissabtes, de 9 a 14h, fins al 18 de desembre, davant del Casal de Mira-sol.

CENTRE EST:

  • Pendent de concretar.

Tots aquests mercats són projectes de despesa ordinària dels Pressupostos Participatius i compten amb un pressupost màxim de 5.000 € cada un a executar durant aquest any 2021. La voluntat de l’Ajuntament i de les entitats organitzadores però, és que si tenen demanda, puguin tenir continuïtat més enllà dels Pressupostos Participatius.