Còmic (Museu del Còmic)

En aquest taller, realitzarem diversos jocs pràctics de dibuix, amb la intenció d’aprendre el llenguatge del còmic, l’ús dels seus recursos i la realització de les nostres pròpies historietes.

Les activitats estan pensades des d’una perspectiva lúdica, apta per a joves de qualsevol nivell.

En aquesta primera part, veurem com desenvolupar els nostres personatges i historietes a través de la imaginació, aprendrem diversos trucs per millorar les nostres idees i el nivell de dibuix.

Parlarem del còmic d’humor, del manga o els superherois, i aprendrem com dibuixar en diversos estils i amb diverses tècniques.

Conceptes a desenvolupar:

Treballarem la composició d’una pàgina en vinyetes, la creació dels nostres personatges i la figura humana, així com el llenguatge usat en el medi (bafarades, onomatopeies, etc.), així com diverses tècniques de dibuix i color molt curioses per realitzar les nostres obres.

També desenvoluparem diverses pautes i mètodes de dibuix per millorar la nostra imaginació i les nostres nocions de dibuix.

L’objectiu del curs es aconseguir que els alumnes aprenguin a fer servir el llenguatge del còmic per traslladar-lo als seus propis projectes.

  • Tipus de guions.
  • Creació de personatges
  • Storyboard, composició i lectura
  • Acabats finals a tinta

ATENCIÓ!

Les inscripcions als cursos i taller d’Infants i Joves s’han de fer a nom de la persona que farà el curs, tot i que sigui menor d’edat.

De 8 a 12 anys

Dilluns de 17.30 a 19 h

Dimecres de 17.30 a 19 h.

A partir de 13 anys 

Dilluns de 19.30 a 21 h 

Dimarts de 17.30 a 19 h (en línia)

Dimecres de 19.30 a 21 h 

Del 17 d’abril al 21 de juny 

Preu dilluns: 108€ (sòcia/soci: 95€) 

Preu dimecres: 118€ (sòcia/soci: 104€) 

Materials necessaris:

  • Llapis 2H i HB
  • Goma
  • Regle 40 cm
  • Maquineta
  • Paper DIN A4 80g
  • Bloc DIN A3 CANSON, Imagine, 200 g/m2 50 làmines.
  • Retoladors calibrats 0.05, 0.2, 0.8 (UniPin o Sakura)
  • Retolador tinta negra

Aquest curs sorgeix de la col·laboració entre l’Ateneu Santcugatenc i el Museu del Còmic. Es farà al carrer Castillejos, 52

Professors:

  • Javier Hernández i Jaime Sánchez Molina

Javier Hernández

Barcelona (1979)

Cursa el títol de Grau superior en Disseny a l’Escola d’Arts aplicades i Disseny Llotja. És dibuixant de còmic i il·lustrador, amb diverses obres publicades tant a França i Bèlgica, com a Espanya. Amb Blechkoller va ser el guanyador del Prix VSD 2012 i finalista al Premi a Millor autor revelaciódel 2013 al Saló Internacional del Còmic de Barcelona 2014 i finalista al Prix Tour d’Ivoire 2020, per The Killmasters.

Actualment és professor d’il·lustració a l’escola Joso.  

Jaime Sánchez Molina

Jaime Sánchez Molina és un jove il·lustrador i dibuixant de còmics nascut a Badalona el 1989. El seu nom artístic és Yen San. Actualment, la seva carrera professional està basada en il·lustració i còmic en els mercats francobelga i estatunidenc.

Autor a: Lev Gleason, Ark Comics, idées plus, Amyl Ent.