Mística en femení


Aquest curs ofereix un recorregut a través dels desconeguts àmbits de la mística femenina a l’edat mitjana. Ens preguntarem: hi havia altres opcions de vida espiritual a banda del monacat? Com funcionaven les dones càtares? I què és el fenomen radical de les murades?

Especialment, ens endinsarem en la creativitat mística i l’imaginari d’algunes de les seves protagonistes: Hildegarda de Bingen (1098-1179), Herrada de Hohenbourg (c. 1125-c. 1196), Christine de Pizan (c. 1364-c. 1430) i Juliana Morell (1594-1653).

Aquestes figures, procedents de diverses regions del centre d’Europa, ens il·lustren el període que va des de la baixa edat mitjana fins a la primera modernitat.

Al llarg del curs, explorarem les reflexions presentades en les obres d’aquestes autores, establint un diàleg amb la música i les múltiples imatges que sovint acompanyen de manera didàctica i mística els seus escrits. Així, buscarem entendre millor l’avenç de la cultura espiritual europea des d’una perspectiva femenina.


La llibertat femenina a l’Edat mitjana


Dijous de 19 a 20.30 h

Del 13 de febrer al 13 de març

Preu: 65€ (sòcia/soci: 57€)




Mònica Vila i Massagué

Llicenciada en Dret (UPF) i formada en Humanitats (UOC). Ha treballat en l’àmbit cultural de la Generalitat de Catalunya. Professora d’humanitats a diversos ateneus i centres cívics. Creu en el pensament crític com a forma d’acció cap a un món millor. A més d’ensenyar, és voluntària a la Comissió Catalana d’Acció pel Refugi i, en el temps lliure, l’apassiona viatjar i ballar sardanes.