Una passejada per la Florència de Leonardo Da Vinci


El monogràfic “Una passejada per la Florència de Leonardo Da Vinci” ens portarà, en dues sessions, a conèixer l’ambient de la Florència d’un Leonardo jove… era la Florència dels Medici… de Toscanelli, de Verrochio, de Leo Battista Alberti… la Florència que també va formar Botticelli i on Brunelleschi, Donatello i Masaccio havien deixat petjada; una societat rica i opulenta, plena de vida i d’agitació, que va fer de l’art, expressió de la seva riquesa i del seu poder 

Veurem els palaus on vivien. Sentirem la música que escoltaven… Sabrem què i com menjaven, vestien, es divertien… com es guanyaven la vida, quines idees els movien,  què els emocionava.   

El curs s’adreça a persones interessades en l’Art i la cultura en general i a qui vulgui compartir l’experiència de “descobrir” un artista i la seva obra en el context d’una ciutat i d’una època.  


Divendres de 17 a 18.30 h

15 i 22 d’octubre

Preu: 24€ (sòcia/soci: 20€)


Rosa Dopazo

Llicenciada en Filosofia i Lletres. Especialitat en Història Medieval. Cursos de Doctorat d’ Història i Històtia de l’Art. Nivell D de Català. Professora de Ciències Socials, Història de l’Art, Llengües i Literatures catalana i castellana.


A l’Ateneu hem adaptat horaris, aforaments i mesures higièniques i de distància per complir amb els requisits de la nova normalitat i garantir la seguretat de l’alumnat. Als cursos presencials serà obligatori l’ús de mascareta.


La professora proporcionarà els materials de base


Professora:

  • Rosa Dopazo

Objectius:

  • Divulgar l’ambient que va fer possible l’ obra de Leonardo generant un, coneixement vivencial i amè alhora que precís, correcte i ben documentat.
  • Fer conscients les persones que faran el curs del caràcter multi disciplinar de l’Art  i de la necessitat d’ un apropament vivencial.
  • Generar diàleg i preguntes en les persones assistents… Encuriosir-les sobre l’època i l’ambient que va propiciar l’ aparició de genis com Leonardo. Generar interès per saber-ne més….
  • Fomentar l’aprenentatge actiu i en comunitat, de manera que el grup es converteixi en comunitat d’ ensenyament – aprenentatge.