Art: Què s’amaga rere les obres de Klimt


Aquest monogràfic ens portarà, en dues sessions, a conèixer la personalitat, la trajectòria vital i l’evolució artística que va conduir Klimt a fer les obres que va fer, sense oblidar el context històric en què va viure ni els aspectes tècnics que la van possibilitar…

El seguiment el farem a través de descobertes que generaran preguntes i obriran un “viatge cap a l’interior ” de les obres…

El curs s’adreça a persones interessades en l’Art i la cultura en general i a qui vulgui compartir l’experiència de “descobrir” un artista i la seva obra més enllà d’una visió ràpida i superficial.

El curs començarà amb la visualització d’una obra de Klimt i serà la descoberta per part dels alumnes d’elements que els cridin l’ atenció que “seguirem el fil” per descobrir què explica l’evolució artística de Klimt; per fer-ho, haurem de contextualitzar autor i obra i tractar aspectes tècnics de l’ obra, de la pròpia trajectòria vital i de la personalitat.  

 

Les sessions es faran a base de projeccions de diapositives i la persona que fa el monogràfic entregarà els PDF corresponents a cada sessió.  


Divendres de 17 a 18.30 h

5 i 12 de novembre

Preu: 24€ (sòcia/soci: 20€)


Rosa Dopazo

Llicenciada en Filosofia i Lletres. Especialitat en Història Medieval. Cursos de Doctorat d’ Història i Històtia de l’Art. Nivell D de Català. Professora de Ciències Socials, Història de l’Art, Llengües i Literatures catalana i castellana.


A l’Ateneu hem adaptat horaris, aforaments i mesures higièniques i de distància per complir amb els requisits de la nova normalitat i garantir la seguretat de l’alumnat. Als cursos presencials serà obligatori l’ús de mascareta.


La professora proporcionarà els materials de base


Professora:

  • Rosa Dopazo
  • Objectius -Divulgar l’obra de Klimt d’Escher, apropant-la a tothom i generar, alhora, coneixement precís, correcte i ben documentat. 

    – Fer conscients les persones que faran el curs del caràcter multi disciplinar de l’Art  i de la necessitat d’ un apropament vivencial. 

    – Obrir un procés de reflexió i fer arribar les claus per a la comprensió de l’obra d’un autor, tractant-la en el context de l’imaginari col·lectiu de cada societat.  

    – Fer conscients a les persones que formen part de cada monogràfic de la seva “autoria” a l’ hora de mirar i de la seva capacitat investigadora i generar interès per saber-ne més….  

    – Encuriosir sobre com mirem… i com l’ autor d’una obra ens fa mirar, ens condueix…   

    – Fomentar l’aprenentatge actiu i en comunitat, de manera que el grup es converteixi en comunitat d’ ensenyament – aprenentatge, 

    ersones que formen part de cada monogràfic de la seva “autoria” a l’ hora de mirar i de la seva capacitat investigadora i generar interès per saber-ne més….  – Encuriosir sobre com mirem… i com l’ autor d’una obra ens fa mirar, ens condueix…   

    – Fomentar l’aprenentatge actiu i en comunitat, de manera que el grup es converteixi en comunitat d’ ensenyament – aprenentatge