Agenda d’activitats de l’Ateneu

Òpera entre copes: Carmen (conferència online)

Preu: 6€ (sòcia/soci de l’Ateneu i d’Apròpera: 5€)

El cicle de conferències sobre òpera de l’Ateneu, Òpera entre copes, s’adapta al format online i en les properes setmanes podreu seguir aprenent sobre grans òperes de la mà del tenor i divulgador cultural Marc Sala, tenor i president d’Apròpera, associació d’òpera de Sant Cugat. Renovem i reprenem les activitats amb aquesta nova versió online de les nostres conferències via Zoom, que inclou audicions comentades i convidats especials.

El 14 de maig parlarem de la històrica producció Carmen, de Bizet, que havia de retornar al juny al Liceu de Barcelona. Una vegada inscrit rebràs un mail amb les instruccions per connectar-te el dia i la hora previstos. Seria ideal que us prepareu una copeta de vi a casa i així gaudir de l’Òpera entre copes com si fóssiu a l’Ateneu!

CARMEN, de Bizet

Malgrat el fracàs de la seva estrena i que pràcticament va acabar amb la vida de Bizet, Carmen s’ha convertit, des de l’últim quart del segle XIX, en una de les òperes més estimades pel públic de tot el món.

Sobre el relat homònim de Prosper Merimée, el compositor francès va convertir a la gitana cigarrera en un personatge immortal per la seva llibertat indòmita, marcada per la fatalitat.

Amb aquest títol, el director escènic Calixto Bieito va debutar en el món de l’òpera, en el marc d’un ja llunyà Festival de Peralada de 1999 —mesos abans de la reobertura del Liceu— i amb un muntatge que després s’ha reposat en diversos teatres nacionals (inclòs el Liceu) i internacionals. L’acció se situa en el nord d’Àfrica, en el marc d’una de les últimes colònies espanyoles, en la qual la suor de la vida i la sang de la mort corren cap a un fatal i mútua trobada.

Es tracta d’un cicle patrocinat pel celler Albet i Noya i sortejarem una ampolla dels seus vins ecològics entre els inscrits per l’Ateneu a cada sessió

Les entrades es poden adquirir online en aquest enllaç.

Ho organitza: Ateneu Santcugatenc

Hi col·labora: Apròpera

Òpera entre copes: Fidelio (conferència online)

Preu: 6€ (sòcia/soci de l’Ateneu i d’Apròpera: 5€)

El cicle de conferències sobre òpera de l’Ateneu, Òpera entre copes, s’adapta al format online i en les properes setmanes podreu seguir aprenent sobre grans òperes de la mà del tenor i divulgador cultural Marc Sala, tenor i president d’Apròpera, associació d’òpera de Sant Cugat. Renovem i reprenem les activitats amb aquesta nova versió online de les nostres conferències via Zoom, que inclou audicions comentades i convidats especials.

El 28 de maig parlarem de“Fidelio”, de L.v Beethoven. Una vegada inscrit rebràs un mail amb les instruccions per connectar-te el dia i la hora previstos. Seria ideal que us prepareu una copeta de vi a casa i així gaudir de l’Òpera entre copes com si fóssiu a l’Ateneu!

FIDELIO

El compositor de les nou simfonies i les trenta-dues sonates per a piano només va compondre una òpera, Fidelio. Obra preuada per Beethoven, que defensa la justícia i l’amor, Fidelio és objecte, no obstant això, de moltes revisions. Al llarg de nou anys, quatre versions de l’obertura, dues llibretistes i una modificació completa de l’estructura general van ser necessaris abans que el compositor acabés, en 1814, la versió que coneixem avui.

Es tracta d’un cicle patrocinat pel celler Albet i Noya i sortejarem una ampolla dels seus vins ecològics entre els inscrits per l’Ateneu a cada sessió

Les entrades es poden adquirir online en aquest enllaç.

Ho organitza: AprÒpera

Hi col·labora: Ateneu Santcugat

Inscripcions al Mercat de 2amà del dissabte 14 de març

El proper Mercat de 2a mà serà dissabte 14 de març a la Rambla del Celler.

Aquest mercat serà de 10.00 a 14.00 i tindrà un preu de 9,99€ per parada. Les inscripcions començaran el dimecres 4 de març a les 09:15 h, i es podran fer presencials i ara també a través de la webLes persones sòcies de l’entitat (donades d’alta abans del 17 de febrer del 2020), podran fer les inscripcions presencials a partir del dimecres 26 de febrer a les 9.15 h. El tancament de les inscripcions per a tothom serà el dimarts 10 de març a las 20.30 h.

Us recordem que no es pot triar ubicació i que només s’acceptarà una inscripció per persona, que haurà d’identificar-se amb el seu DNI. El número de parada el rebreu per correu electrònic uns dies abans del mercat.

La numeració la facilitarem el dijous 12 de març, un cop realitzat el sorteig de la primera parada. L’espai per a posar parada és de 3x3m, i els paradistes han de portar tot el que necessitin (taula, carpa, penjadors…).

Per a més informació consulta la normativa del Mercat, escriu-nos a ecoateneu@ateneu.cat o truca’ns al 936 745 195.

Cercle d’arts. Sessió d’escolta (ACTIVITAT SUSPESA)

**Activitat suspesa seguint les mesures aplicades per l’Ateneu per a la prevenció del  Covid-19

 

Cercle d’arts. Sessió d’escolta: “Evolució de l’orquestra al llarg dels segles”, amb Josep Ferré, director de la Orquestra Simfònica de Sant Cugat

Entrada gratuïta. El Cercle d’Arts és un espai de trobada i debat programat per un grup de persones sòcies de l’Ateneu. A les sessions d’escolta podrem escoltar la música triada pel ponent mentre tastem una beguda maridada per a l’ocasió, a càrrec del cuiner Carles Heras.

El mestre Josep Ferré ha dirigit formacions com el “Cor del Gran Teatre del Liceu”, l’”Orquestra Simfònica del Vallès”, l’”Orquesta Provincial de Màlaga”, la “Clark College Symphonic Orchestra” Vancouvert – USA, l’”Orquesta Sinfonica de la Universidad de Nuevo León”. Monterrey – MÈXIC, l’”Orchestra Simfonica di Grosseto”. Grosseto – ITÀLIA, la “Symphonic Orchestra of Pazardzhik” – BULGARIA.

Actualment és el director titular de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat i director artístic de la Fundació Privada Música Simfònica i de Cambra.

Cercle d’Arts: “Art i sororitat”, amb Eva Lafuente

Activitat Gratuïta. Necessària inscripció prèvia a www.ateneu.cat/inscripcions

L’activitat es podrà seguir en streaming des de casa en aquest enllaç: https://meet.google.com/dqw-irvd-roq

 

Cercle d’Arts: Art i sororitat, amb Eva Lafuente

Dinàmica de sororitat femenina, artística i històrica per retrobar-nos en l’essència del ser i del sentir femení en l’art al llarg de la història amb l’activista Eva Lafuente

Hi col·labora: Firart Associació d’Art

ACTIVITAT INCLOSA DINS DE LA PROGRAMACIÓ AMB MOTIU DEL 25N

La Cambra de l’Ateneu: Concert de Pekata Mundi

Quin efecte produeix una havanera, composta a Catalunya per una japonesa, acompanyada d’un aragonès, inspirant-se en una polonesa d’un músic alemany?

La Música de Pekata Mundi neix de l’amor a l’obra de Johann Sebastian Bach.

Bach suggereix inspirant viatges a altres territoris musicals on es troben el piano de Fumie Ono i la Mandolina de Xavi Gonzalvo. El resultat és un treball desenfadament seriós, on la curiositat, la sorpresa i el rigor es combinen d’una manera honesta mostrant les dues personalitats en cada peça del repertori.

Escolta més aquí: https://www.facebook.com/pekatamundi/

 

Inauguració exposició dels alumnes del Curs de dibuix a llapis

Inauguració exposició dels alumnes del Curs de dibuix a llapis, de l’Ateneu

L’exposició es podrà visitar fins al 7 d’abril i recull les creacions dels alumnes del curs de Dibuix a llapis que imparteix la il·lustradora Elizabeth Quito a l’Espai de Trobada de l’Ateneu.

Joana Boix , Anna Buxaderas, Gemma Delmàs, Jordi Marquez, Núria Ramos, Neus Sotomayor, Andrés Pacheco, Marina Pich, Guillem Rofín, Xavier Sarceda i Pere Unyó compartiran els seus dibuixos i creacions.

Exposició Grup de Dibuix

Cercle d’arts. Clàssics imprescindibles de la música moderna: els Beatles

Cercle d’arts: Sessions d’escolta. Clàssics imprescindibles de la música moderna: els Beatles. Desgranem les cançons amb Joan-Pau Chaves.

Entrada gratuïta. El Cercle d’Arts és un espai de trobada i debat programat per un grup de persones sòcies de l’Ateneu. A les sessions d’escolta podrem escoltar la música triada pel ponent mentre tastem una beguda maridada per a l’ocasió, a càrrec del cuiner Carles Heras.

Joan-Pau Chaves és un polifacètic músic santcugatenc: pianista, baixista, compositor, arranjador i/o director musical de varis artistes, ha col·laborat de forma continuada en televisió i ràdio, a la vegada que participa activament en projectes docents. En aquesta ocasió ens parlarà dels Beatles, ja que es considera un enamorat de la seva història i producció, i compartirà amb nosaltres cançons, anècdotes i detalls…

Presentació de l’Informe 2020 sobre desigualtat d’Oxfam Intermon

Xerrada Intermon OxfamLa desigualtat econòmica segueix fora de control. En 2019, els 2.153 milmilionaris que hi ha al món posseïen més riquesa que 4.600 milions de persones, mentre que 735 milions de persones viuen encara en situació de pobresa extrema.

Aquesta enorme bretxa és conseqüència d’un sistema econòmic fallit, deshumanitzat i patriarcal, que permet l’acumulació del poder i de la riquesa en mans d’una elit, a costa, moltes vegades, de la vulneració de drets de les persones, especialment de les dones i nenes. Aquest creixement desigual i desenfrenat és insostenible, soscava els esforços per reduir la pobresa, vulnera drets i fa impossible que visquem respectant els límits mediambientals del nostre planeta.

Aquest és el rerefons del debat que ens oferiran Cristina Rovira, llicenciada en Ciències Polítiques per l’UPF i especialitzada a l’Institut de gènere de la London School of Economics, en gènere, polítiques publiques i desigualtats, que treballa a Oxfam Intermón en programes de reducció de les desigualtats, i David Fernàndez, periodista, polític, que ha estat diputat al Parlament de Catalunya, i persona profundament lligada als moviments socials i al cooperativisme.

Us hi esperem!

Cercle d’Arts. Tertúlies literàries: Empar Sàez

Entrada gratuïta. El Cercle d’Arts és un espai de trobada i debat programat per un grup de persones sòcies de l’Ateneu. En les tertúlies literàries, l’Associació Gabriel Ferrater convida a un autor a recitar i parlar de poesia. Aquest dimarts 4 de febrer, Miquel Martínez presentarà a la poeta Empar Sàez, convidada al febrer.

Empar Sáez va néixer a Pertuis, la Provença, el 1963, i viu a Terrassa. És un dels membres fundadors del grup de poesia Reversos, que organitza recitals i altres actes poètics a l’Espai Vilaweb de Barcelona, en coordina les activitats des de 2012. Ha publicat fins ara dos poemaris: Dona i ocell (Edicions de la Guerra – Editorial Denes, 2014) i Quatre arbres (Viena Edicions, 2016); pels quals ha rebut respectivament els següents premis, XXXI Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez-Ciutat d’Alcoi i el XXXIX Premi de Poesia Catalana Josep Maria López-Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana.