Noves sessions presencials i en línia del cicle Òpera entre copes!

A càrrec de Marc Sala, tenor i president d’Apròpera, associació d’òpera de Sant Cugat, reprenem a la tardor aquest cicle de conferències sobre òpera que pretén conèixer aquest gènere des de més a prop i fer-nos gaudir mentre aprenem sobre les obres i autors més importants de la història de l’òpera.

Com ja sabeu, a l’Ateneu de Sant Cugat estem compromesos amb garantir la màxima seguretat tant als cursos i tallers com a les activitats culturals que organitzem cada trimestre. (Aquí podeu llegir algunes de les mesures que hem introduït en aquest sentit).

 

SESSIONS PRESENCIALS: Un dimarts al mes, a les 19.30 h

Per complir amb les restriccions de l’aforament de la sala d’actes, on abans organitzàvem sessions de fins a 50 persones per gaudir d’aquest cicle d’Òpera entre copes, hem hagut de reduir l’aforament de les sessions a 24 inscrits per tal de mantenir les mesures de seguretat.

Davant aquesta situació, ens hem vist obligats a ajustar el preu de les sessions presencials, que serà de 9€ (7€ per a sòcies i socis de l’Ateneu i d’Apròpera), i que com sabeu inclou una copa de vi del celler Albet i Noya.

Per aquestes sessions serà necessària la inscripció prèvia, que podeu fer de forma presencial a secretaria o per la web en aquest enllaç www.ateneu.cat/inscripcions

 

SESSIONS EN LÍNIA: Un dijous al mes, a les 20 h

Per oferir una alternativa més econòmica i encara més segura, les mateixes conferències dels dimarts es repetiran en format virtual perquè tothom pugui connectar-se des de casa. Aquestes sessions es faran mitjançant la plataforma Zoom a un preu de 6€ (5€ per a sòcies i socis de l’Ateneu i d’Apròpera), i també serà necessària la inscripció prèvia, que podreu fer presencial a la secretaria o per la web www.ateneu.cat/inscripcions

 

PROGRAMACIÓ DE TARDOR:

22 i 24 DE SETEMBRE: Vida i obra de G. Verdi

Coneixerem les claus de l’èxit de l’autor de La Traviata, Rigoletto, Aida i moltes més obres cabdals en l’història de l’òpera. Va tenir una vida llarga i el seu geni musical va ocupar tota la segona meitat del s.XIX a Itàlia. Veurem l’evolució del seu estil, les seves característiques principals, l’influència de la seva vida personal en la seva obra, tot ilustrat amb audicions comentades.

13 i 15 D’OCTUBRE: Don Giovanni, de W.A. Mozart

Dramma giocoso en dos actes. Música de Wolfgang Amadeus Mozart amb llibret de Lorenzo Da Ponte.
Don Giovanni, seductor en sèrie i narcisista obsessiu compulsiu, tot infringint les regles socials s’acaba traint a si mateix: acompanyat pel sofisticat servent Leporello, viurem les seves aventures amoroses, i perseguit pel fantasma de l’home assassinat al primer quadre, acabarà sopant amb ell i serà instat a penedir-se’n, però s’hi negarà.

10 i 12 DE NOVEMBRE: Mitridate, re de Ponto de W.A. Mozart

Òpera seria en tres actes. Música de Wolfgang Amadeus Mozart amb llibret de Amedeo Cigna-Santi.
El regne de Mitridate està assetjat per Roma, i els seus fills, Farnace i Sifare, estan tots dos enamorats d’Aspasia, la dona amb la qual planeja casar-se el mateix rei tirà, ofuscat amb la venjança. A mesura que l’amenaça romana avança, la família esclata fracturada per la por, la gelosia i la passió. Un jove Mozart, de només 14 anys, escriu la seva tercera òpera.

15 i 17 DE DESEMBRE: La Traviata, de G. Verdi

Òpera en tres actes. Música de Giuseppe Verdi i llibret de Francesco Maria Piave.

La traviata destaca per l’enfocament realista: la història de Violetta, al llit de mort, evocant com a flashback la seva vida de cortesana. Una exaltació a la vida i a les virtuts humanes com ara la generositat, la compassió i el sacrifici pels altres, que es veuen frustrades pel judici implacable d’una societat classista, on Alfredo és l’estereotip de l’ardent amant obsessiu.