DISCIPLINA POSITIVA PER A FAMÍLIES

Educar amb amor i fermesa

Dijous de 19.30 a 21.30

14, 21 i 28 de maig i 4 i 11 de juny

Preu: 77€ (sòcia/soci: 68€)

Professora:

  • Eulàlia Cuyàs

Conceptes a treballar:

  • Estil educatiu amable i ferm
  • El repte de mantenir la calma: autocura i autocontrol
  • Corregir és necessari: amb connexió i sentit de pertinença
  • Més enllà de la conducta visible: les necessitats darrera la “mala conducta”

La Disciplina Positiva ens ajuda a gaudir de l’aventura d’educar als fills, filles o néts amb un equilibri entre la fermesa i l’amabilitat, mentre els ajudem a desenvolupar competències per a la vida. En aquest taller especialment treballarem estratègies per afrontar les vacances d’estiu com una oportunitat per gaudir del temps junts, fomentar la cooperació i enfortir els vincles familiars.

Continguts del curs:

Setmana 1- Estil educatiu amable i ferm

– Donar a conèixer els principis de la DP

– Reflexionar sobre els estils educatius i el seu efecte a llarg termini.

– Reconèixer el meu estil.

– Claus per ser amable i ferm alhora: substituir ordres.

 

Setmana 2- El repte de mantenir la calma: autocura i autocontrol.

– Claus per ser amable i ferm alhora: autocura i autocontrol.

– Comprenent el cervell emocional: resposta d’atac i fugida, influència del moment evolutiu (infància i adolescència).

– Consciència emocional.

– Practicar la calma: temps fora positiu.

Setmana 3- Corregir és necessari: amb connexió i sentit de pertinença.

– Importància de crear connexió i sentit de pertinença: què ens pot ajudar.

– Alternatives al càstig.

– Ningú és perfecte: reconèixer els propis errors i aprendre d’ells.

– Introducció a l’iceberg de la conducta, una nova forma d’entendre la “mala conducta”:

– La necessitat de pertinença i connexió.

– Creences i lògica privada.

– Metes equivocades.

– Baixa regulació emocional (cansament, moment evolutiu…)

– Eines de la DP per a fer front als reptes: assemblees familiars.

 

Setmana 4- Més enllà de la conducta visible: les necessitats darrera la “mala conducta”.

– Explorant a l’iceberg de la conducta, una nova forma d’entendre la “mala conducta”.

– La necessitat de pertinença i connexió.

– Creences i lògica privada.

– Metes equivocades.

– Baixa regulació emocional (cansament, moment evolutiu…)

– Com respondre a les males contestacions.

– Fomentar les relacions col·laboratives entre iguals (germans, cosins…).

Setmana 5- Inventari d’eines

– Revisió dels principis de la DP

– Inventari d’eines DP.

– Desxifrar el codi

– Posada en comú de situacions reals.

– Pla d’acció individual i familiar.

Eulàlia CuyasEulàlia Cuyàs

Eulàlia Cuyàs Escalas, llicenciada en Psicologia, especialitzada en Educació Emocional. Certificada com a entrenadora de pares per la Positive Discipline Association i mare de tres fills. Em motiva contribuir amb la que les persones puguin gaudir d’una vida equilibrada i feliç.