Aprenent a parlar

Espai família a l'Ateneu

Durada total: 3 hores

Horari: Dissabte de 10 a 13 h

Inici: No hi ha cap taller previst
Finalització: No hi ha cap taller previst

Preu: Per determinar

Professores:

  • Alba Ayneto i Alexandra Ibáñez

Conceptes a treballar:

  • El cervell i el seu desenvolupament durant el 1r any de vida
  • Etapes del desenvolupament del llenguatge
  • Diferències entre l’adquisició d’una i dues llengües
  • Mites sobre l’aprenentatge de llengües

Descobreix com els nadons aprenen la llengua durant el primer any de vida

Des d’abans de néixer els infants s’endinsen en la gran aventura d’aprendre a parlar una i fins i tot més d’una llengua. Els que hem intentat aprendre un idioma quan ja érem adults sabem com de llarg i difícil pot seraquest camí. En canvi, sorprenentment, els bebès ho fan sense aparent dificultat. En aquest taller ens endinsarem en la ment dels infants per descobrir com aprenen a parlar: quines etapes segueixen o quines estratègies utilitzen. Tot això ho farem d’una forma amena i dinàmica i a través d’exemples que podreu experimentar per vosaltres mateixos. A més, resoldre’m (basant-nos amb el que la ciència ens diu) alguns dels dubtes que com a pares podem tenir: què passa si barrejo dues llengües quan parlo al meu fill/a? Quan hauria de començar a aprendre l’anglès? Quina llengua estrangera és millor que aprengui?

La sessió es desenvolupa a través del format expositiu, l’experimentació i el intercanvi d’opinions. D’aquesta manera es vol promoure un espai on els assistents aprengueu a l’hora que trobeu resposta a aquelles preguntes que més us angoixen.

Alba Ayneto

Doctora en Neurociència cogntiva (UPF) i màster en Neurociències (UB) Durant la seva tesi va explorar com l’exposició a una o dues llengües durant els primers mesos/anys de vida afecta al desenvolupament de l’atenció.

Alexandra Ibáñez

Doctora en Neurociència cogntiva (UPF) i màster en Neurociències (UB). Durant la seva tesi va explorar els efectes del bilingüisme sobre l’adquisició de categories en infants