Pilates (presencial o online)

Dilluns de 10 a 11 h  (en línia)

Dilluns  de 16.30 a 17.30 h

Dilluns de 17.45 a 18.45 h

Dilluns de 19 a 20h

Dilluns de 20.15 a 21.15 h

Dimarts de 15 a 16 h

Dimarts de 16.15 a 17.15 h

Dimarts de 18 a 19 h (en línia)

Dimecres de 16 a 17 h

Dimecres de 17.15 a 18.15 h

Dimecres de 18.30 a 19.30 h

Dijous de 16.45 a 17.45 h

Dijous de 18 a 19h

Divendres de 9.30 a 10.30 h

Del 28 de setembre al 21 de desembre

Preu: 88€ (sòcia/soci: 77€)

Professors:

  • Mònica Roca
  • Jordi Sanz

Conceptes a treballar:

  • Millorar la condició física i la postura corporal
  • Agilitat, mobilitat i flexibilitat
  • Respiració
  • Coodinació

Per evitar contagis, en els cursos presencials caldrà que cadascú es porti la màrfega

A l’Ateneu hem adaptat horaris, aforaments i mesures higièniques i de distància per complir amb els requisits de la nova normalitat i garantir la seguretat de l’alumnat. Als cursos presencials serà obligatori l’ús de mascareta.

Si la situació ho exigeix, les classes presencials s’adaptarien al format a distància amb les mateixes condicions que els cursos en línia, que seran personalitzats i exclusius per als alumnes inscrits. Les classes es faran en directe per videoconferència i l’alumnat disposarà d’una plataforma per poder comunicar-se amb el professorat e intercanviar material i exercicis.

El mètode Pilates és un sistema de treball corporal que busca la millora de la condició física de la persona. Consisteix en una sèrie d’exercicis que es realitzen a terra a sobre d’una màrfega. Aquests exercicis se centren a reforçar la faixa abdominal per tal d’obtenir un centre fort que pugui aportar seguretat als moviments que realitza la persona. Aquest enfortiment de la faixa abdominal repercuteix directament en la millora de la postura i en alleugerir la càrrega que suporta l’esquena.

Els moviments que es realitzen són suaus, sense impacte, tot i que poden ser d’intensitat elevada depenent de l’exercici. Són fluids i conscients, i sempre coordinats amb la respiració que ajuda a establir un vincle amb la part mental aportant presència al treball que es realitza.

El mètode Pilates s’adapta a les característiques físiques de la persona i a les patologies que pugui tenir. Qualsevol persona s’hi pot apuntar, no cal tenir cap nivell previ.

Jordi_Sanz

Jordi Sanz

És professor a l’Ateneu des de fa més de 10 anys. Format en Stott Pilates en MAT (treball de terra) i Reformerm tot i que practica també diverses disciplines com el Ioga o el Cos-Consciència, a més que és terapeuta de Shiatsu i Moviment.

Mònica Roca

És professora a l’Ateneu des de fa més de 10 anys, i porta grups de d’hipopressives a més de Pilates i Pilates post-part. Educadora Corporal. Formada a Stott Pilates en MAT (treball de terra) i certificada amb Pilates Method Alliance (PMA) en MAT & STUDIO (Reformer, Cadillac, Chair & Barril). Acompanyament Familiar.
Formada en Psicomotricitat Infantil i Pedagogia Sistèmica (Institut Gestalt). També treballa a Espai Mònica creat al 2006.